مقالات

پذیرایی مجالس رسمی و تشریفاتی ( قسمت اول)

توسط آبان 5, 1396 یک دیدگاه ثبت شده

این مطلب به شما کمک می کند که بتوانید در زمینه ی پذیرایی از مهمانان خود با اطلاعات و آمادگی بیشتری اقدام کنید و بتوانید به دوستان خود نیز کمک کنید و مهمانی بی عیب و نقصی داشته باشید.در این مقاله از سایت کلینکس cleanx.ir ، به بررسی پذیرایی مجالس رسمی و تشریفاتی ( قسمت اول) می پردازیم .

پذیرایی مجالس رسمی و تشریفاتی ( قسمت اول) ، پذیرایی ، پذیرایی مجالس ، نظافت منزل

پذیرایی مجالس رسمی و تشریفاتی

 

نکاتی که در اینجا مطرح میگردد می تواند به عنوان مسایل کاربردی که گاها برای شخص صاحبخانه نیز فراموش می شود٫ تکرار شود.

به خاطر داشته باشید که میزبانان در پذیرایی مراسم می بایست دردو ضلع مقابل هم بنشینند( در ابتدا و انتهای میز غذاخوری و یا وسط میز روبروی یکدیگر)

معمولا افراد خاص و مهم در میهمانی ها درست در کنار میزبانان می نشینند بدین صورت که یک نفر در کنار خانم میزبان و همسر وی در کنار آقای میزبان می نشیند.

بهتر است در مجالس نوع نشستن میهمانان در پشت میز به گونه ای باشد که هیچ دو مرد و هیچ دو زنی کنار یکدیگر قرار نگیرند. بدین صورت که زوج متاهل روبروی یکدیگر و زوج نامزد در کنار هم بنشینند.

در هنگام شروع صرف غذا می بایست دستمال سفره روی زانو قرار گیردو تا پایان صرف غذا باقی بماند و صرفا برای تمیز کردن دهان استفاده شود.

به یاد داشته باشید که درصورت ترک صندلی خود برای مدت کوتاهی٫دستمال سفره ی خود را روی صندلی قرار دهید و هنگام پایان یافتن صرف غذا بهتراست آن را در سمت راست بشقابتان قرار دهید بدون آنکه تا یا مچاله شده باشد.

در صورتی که به رستوران دعوت شدید و میهمان هستید٫پس از پذیرایی و صرف غذا باقی مانده ی غذایتان را با خود نبرید و سعی کنید غذای گران قیمتی سفارش ندهید و ترجیحا غذایی را سفارش بدهید که صرف آن با کارد و چنگال مقدور است چرا که غذاهایی که با دست خورده میشوند چندان مناسب موقعیتها و میهمانی های رسمی نیستند.

پس از صرف و اتمام غذا کارد و چنگال را به صورت مورب در روی بشقاب قرار دهید و اگر قصد ترک کردن میز را دارید (برای دقایقی) کارد و چنگال را به صورت ضربدری روی بشقاب بگذارید تا دیگران مطلع شوند که شما قصد بازگشت دارید.

مهمترین آداب میزبانی (استقبال، بدرقه) و پذیرایی در مهمانی های رسمی تنها شامل نکات بالا نمی باشد. به عنوان مثال در فضای کاری و اداری ودر میان همکاران خود ممکن است بخواهید که از آنها دعوت کنید و از آن ها پذیرایی کنید یا به مهمانی آن ها بروید.

این مهمانی ممکن است در محل کار شما باشد یا اینکه ترجیح دهید در رستوران یا منزل خود ترتیب دهید. حال باید بدانیم زمانی که در مهمانی های رسمی زمانی که ما میزبان هستیم چه تشریفاتی را باید مدنظر قرار دهیم که در مقالات بعد به تفصیل شرح داده خواهد شد.

برای ثبت سفارش خدمات مورد نظر خود را انتخاب کنید:

سفارش نظافت محل کار

سفارش نظافت مشاعات

کلینکس را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

تلگرام:

https://t.me/cleanx_ir

اینستاگرام:

http://Instagram.com/cleanx.ir

توییتر:

آپارات:

http://Aparat.com/cleanx.ir

گوگل پلاس:

http://Plus.google.com/113312696005245938891

تماس با کلینکس

به گفتگو بپیوندید یک دیدگاه ثبت شده

نظر بدهید